Enya


Att hitta musik som man 'glömt bort' med tiden är alltid roligt. I dag kom jag att tänka på Enya. Mamma hade skivan Paint The Sky With Stars - The Best of Enya i mina unga dagar, det var väl på det viset jag introducerades till hennes musik. Många, många timmar har jag lyssnat på Enya. Hennes musik är ju lite speciell. Mäktig. Det ska vara hög volym för att det ska vara som bäst, så ikväll/natt fick det bli hörlurar för att skona mina grannar. Hon är lika bra nu som då. Ligga som ett slakt på soffan och bara lyssna, koppla bort sig själv en stund. Vissa stunder i livet betyder musik mer än vad det gör annars. Eller hur man nu ska förklara det utan att det verkar som att man babblar i nattmössan.

"Music is the wine that fills the cup of silence" - Robert Fripp

Två av många bra:

Only If...








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0