Höstmörker


Mörker. Det känns som att det är så jävla mörkt hela tiden. Det absolut tråkigaste med hösten. Men det har ju varit några riktigt härliga höstdagar nu när solen faktiskt har värmt lite, då är det rätt så härligt. Man griper efter minsta halmstrå. Min hjärna trodde för en millisekund att den såg vitsippor häromdagen och jag fick vårkänslor för en millisekund, jag vet inte om det är ett tecken på förnekelse?

Vann en auktion på Tradera häromdagen, så nu är jag åter igen ägare till objektivet Nikon 50mm f/1.8D. Det förra jag hade låg i kameraväskan som blev stulen. Det är ett billigt objektiv att köpa nytt, men fick det ännu billigare på Tradera. Vill bara att det ska dimpa ner i brevlådan nu så jag får provköra det!

Besteg Hårgaberget häromveckan (där stackars hårgafolket dansade ihjäl sig till bockens fiolspel), fick dödsångest längst upp i ett halvruttet utsiktstorntorn med fyra våningar som svajade (minst) två meter. Fick dock en del fina bilder däruppe, det var det som höll mig stabil. Puuuh. Idag får det bli en bild från Hårga och en bild från en höstkväll i Söderhamns skärgård.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0