Norra Norrland


Oh crap. Nu var det hur länge sedan som helst jag skrev. Igen. Har ju en tendens att bli så ibland. Känns som att jag har haft fullt upp i vanlig ordning och dessutom har datorn krånglat.

Har faktiskt lyckats spendera några dagar i Haparanda/Tornio där Sverige och Finland möts. Man måste ju passa på att se sig om här i världen när man har chansen. Det är inget ställe man åker förbi varje dag. Men jag vet nu att det finns renar i Haparanda. Och de har väldigt goda bakverk i Finland. Man kan även hitta Skittles där, som jag har saknat detta fantastiska godis. Öl  är svindyrt i Finland. Känner mig lite mer allmännbildad faktiskt.
Fotograferingen på denna resa var under all kritik, det blev inte många bilder. Skyller på regnet.

Kukkolaforsen (går ej att särskriva). Står i Sverige och tittar över till Finland. Här fiskar
man tydligen effektivast med håv.



Nu kan jag säga att jag har varit här också.



Härifrån är det långt till tamejfan allting.



Annars rullar livet på. Jobba, äta och sova. Har såklart lyckats träffa fasters gulligaste unge i världen några gånger också, tänkte ta en sväng dit i helgen med. Man måste passa på innan hennes föräldrar tröttnar på mig.

Sötast!






Läste by the way ett bra citat på fejan
- A year from now you may wish you had started today.



Kommentarer
Postat av: Matilda Bakar | Fotograferar

Oj, vad du reser, far och flyger. När hinner du med allt detta?! Tar du verkligen tillvara på ledigheten så väl? Riktigt imponerad!!! Vill vara som du ;) Underbar skylt måste jag säga och innstämmer verkligen tamejfan låångt till ALLT ;)

En lite underbar go´bit har du blitt faster till <3. Jag lovar att du kommer att bli mer och mer välkommen ju äldre det lilla livet blir. En trött småbarnsförälder bli aldrig så glad som när kärt besök som barnet tycker om kommer och hälsar på! En sekunds vila är värt såå mycket :0)

Kram och trevlig helg!

2011-09-15 @ 21:07:11
URL: http://matilda.arningsmark2.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0